文章分類

2019年5月13日 星期一

Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don't Care lyrics 歌詞中文翻譯

Ed Sheeran & Justin Bieber - I Don't Care lyrics 歌詞中文翻譯
紅髮艾德2019年最新單曲找來小賈斯汀一起合唱,兩人聲線在這首曲子裡很相像。令人愉悅的一首歌。

Ed Sheeran's 2019 new single with Justin Bieber. Their voices are very similar in this song. The song is uplifting. 

Ed Sheeran - I Don't Care ft. Justin Bieber 中文歌詞翻譯介紹- Mr.生活扉頁



May 10, 2019】

I'm at a party I don't wanna be at
不自在地身在派對裡
And I don't ever wear a suit and tie, yeah
我從不穿西裝打領帶
Wonderin' if I could sneak out the back
我在想是否可以從後門偷溜走
Nobody's even lookin' me in my eyes
根本沒人和我對到眼
Can you take my hand?
你可以牽著我的手嗎?
Finish my drink, say, "Shall we dance?" (Hell, yeah)
喝完了我這杯酒, 說 『我們來跳支舞?』
You know I love ya, did I ever tell ya?
你知道我愛你, 我有跟你說過嗎?
You make it better like that
你讓一切變得好一些


Don't think I fit in at this party
不覺得我可以融入場派對
Everyone's got so much to say (Yeah)
大家有說不完的話題
I always feel like I'm nobody, mmm
我總覺得自己是個路人
Who wants to fit in anyway?
總之, 誰想融入這場派對呢?


'Cause I don't care when I'm with my baby, yeah
因為當我和我寶貝在一起時, 我什麼都不在乎
All the bad things disappear
所有的壞事都消失
And you're making me feel like maybe I am somebody
你讓我感到我存在的重要性
I can deal with the bad nights
我可以撐過這無趣的夜晚
When I'm with my baby, yeah
當我和我寶貝在一起時
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh
'Cause I don't care as long as you just hold me near
因為只要你抱著我, 我什麼都不在乎
You can take me anywhere
你可以帶我去任何地方
And you're making me feel like I'm loved by somebody
你讓我感到我被深愛著
I can deal with the bad nights
我可以撐過漫漫長夜
When I'm with my baby, yeah
當我和我寶貝在一起時
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh


We at a party we don't wanna be at
我們身在我們不喜歡的派對
Trying talk, but we can't hear ourselves
試著交談但無法聽到彼此的聲音
Read your lips, I'd rather kiss 'em right back
讀你的唇, 我更寧願直接親吻它們
With all these people all around
與這些人共處在這裡
I'm crippled with anxiety
我感到十分焦慮
But I'm told it's where I’m s'posed to be
但我被告知我應該待在這裡
You know what? It's kinda crazy 'cause I really don't mind
你知道嗎?這有些瘋狂因為我真的不在乎
And you make it better like that
你讓一切變得好一些


Don't think we fit in at this party
不覺得我們可以融入場派對
Everyone's got so much to say, oh yeah, yeah
大家有著源源不絕的話題
When we walked in, I said I'm sorry, mmm
當我們走進派對裡, 我說著抱歉
But now I think that we should stay
但現在我認為我們應該待在這裡


'Cause I don't care when I'm with my baby, yeah
因為當我和我寶貝在一起時, 我什麼都不在乎
All the bad things disappear
所有的壞事都消失
Yeah, you're making me feel like maybe I am somebody
你讓我感到我存在的重要性
I can deal with the bad nights when I'm with my baby, yeah
我可以撐過漫漫長夜, 當我和我寶貝在一起時
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh (Oh yeah, yeah, yeah)
'Cause I don't care as long as you just hold me near
因為只要你抱著我, 我什麼都不在乎
You can take me anywhere
你可以帶我去任何地方
And you're making me feel like I'm loved by somebody
你讓我感到我被深愛著
I can deal with the bad nights when I'm with my baby, yeah
我可以撐過漫漫長夜, 當我和我寶貝在一起時
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh (No)


I don't like nobody but you, it's like you're the only one here
我只喜歡你, 就好像眼前只看到你
I don't like nobody but you, baby, I don't care
我只喜歡你, 寶貝, 我不在乎
I don't like nobody but you, I hate everyone here
我不喜歡這裡的其他人, 我只喜歡你
I don't like nobody but you, baby, yeah
我只喜歡你, 寶貝


'Cause I don't care (Don't care)
因為我不在乎 (不在乎)
When I'm with my baby, yeah (Oh yeah)
當我和我寶貝在一起時
All the bad things disappear (Disappear)
所有壞事都煙消雲散 (消失了)
And you're making me feel like maybe I am somebody (Maybe I'm somebody)
你讓我感到也許我是個特別的存在 
I can deal with the bad nights (With the bad nights)
我可以撐過漫漫長夜
When I'm with my baby, yeah
當我和我寶貝在一起時
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh (Oh yeah, yeah, yeah)
'Cause I don't care as long as you just hold me near (Me near)
因為只要你抱住我, 我都不在乎
You can take me anywhere (Anywhere, anywhere)
你可以帶我去任何地方
And you're making me feel like I'm loved by somebody
你讓我感到我被深愛著
(I'm loved by somebody, yeah, yeah, yeah)
(我被深愛著)
I can deal with the bad nights
我可以度過漫漫長夜
When I'm with my baby, yeah
當我和我寶貝在一起時
Ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh




I will not be held responsible for any content and translation errors, but comments and corrections are always welcomed and encouraged. 
以上純屬本人不負責翻譯 
如有錯誤, 歡迎留言指正

沒有留言:

張貼留言