文章分類

2020年12月5日 星期六

Sasha Sloan - Is It Just Me (ft. Charlie Puth) lyrics【歌詞中文翻譯】

Sasha Sloan有自己唱這首歌的版本,當時我就很喜歡這首歌的旋律和她的歌聲,直到聽到她和Charlie Puth合唱的版本讓我更加喜歡這首歌,搭上Charlie Puth溫柔的嗓音豐富了這首歌的層次。Sloan這首歌表達她那些可能不受歡迎的想法反而可能是主流意見,只是人們害怕說出來而已。



Nov 19, 2020】

Is it just me? (Ooh)
只有我這樣嗎? (喔)
Is it just me?
只有我嗎?


I hate holdin' babies
我討厭抱著寶寶
And people tryna save me
人們想要拯救我
Think religion is a business
我覺得宗教是門生意
Where you pay for God's forgiveness
你付出以求神的寬恕
Modern art is boring
現代藝術無趣
Politicians are annoying
政客令人生厭
I don't think love lasts forever
我不覺得愛可以永遠長存
And old music was better
老歌比較動聽


Am I just high
是我嗨了嗎?
Or am I kinda right?
還是我說得有些道理?


Is it just me
只有我這樣嗎?
Or does anybody
還是有人
Feel the way that I feel?
也和我有一樣的感覺?
They're just not bein' real
他們只是不真實做自己
Tell me, is it just me
告訴我 是只有我嗎?
Or is anybody
還是有人
Thinkin' all the same shit?
和我想的一樣?
They're just not sayin' it
他們只是沒說出來而已
Or is it just me?
還是只有我呢?


(Is it just me?)
(只有我嗎?)
Is it just me?
只有我嗎?
(Is it just me?)
(只有我嗎?)


Weddings are outdated
婚禮是過時的
The show Friends was overrated
電視劇六人行被過度好評
I think rich kids have it easy
我想有錢人家小孩過得太舒服
And PDA is creepy
曬恩愛令我心裡發毛
The internet's obnoxious
網路世界讓人討厭
People my age make me nauseous
同齡的人們令我作嘔
I think marijuana's classy
我覺得大麻有格調
And doing coke is trashy
而吸古柯鹼很無聊


Am I just high
是我嗨了嗎?
Or am I kinda right? (I'm kinda right)
還是我說得有些道理?(有些道理)


Is it just me
只有我這樣嗎?
Or does anybody
還是有人
Feel the way that I feel?
也和我有一樣的感覺?
They're just not bein' real
他們只是不真實做自己
Tell me, is it just me
告訴我 是只有我嗎?
Or is anybody
還是有人
Thinkin' all the same shit? (All the same shit)
和我想的一樣?(想著一樣的事)
They're just not sayin' it (Just not sayin' it)
他們只是沒說出來而已 (只是沒說)
Or is it just me?
還是只有我呢?


(Is it just me?)
(只有我嗎?)
Is it just me?
只有我嗎?
(Is it just me?)
(只有我嗎?)


I should probably bite my tongue, but
也許我該忍住不說
I can't be the only one, yeah
我不能是那唯一的人 耶
I should probably bite my tongue, but
也許我該忍住不說 
I can't be the only one, yeah
我不能是那唯一一個 耶



*註:PDA = Public Display of Affection 曬恩愛/公開放閃


如果你也喜歡這首歌,歡迎留言讓我知道 
Leave comments below if you also like this song



沒有留言:

張貼留言